class="rtl archive date">

והוא פשט את זרועותיו לרווחה

כי זה מה שיש ועם זה נסתדר

נכתב על ידי תחת תיעוד

יש דברים שאפשר להסביר באלף ואחד מילים. לתאר אותם מנקודה כזו, להסביר אותם מנקודה אחרת. אני חושב שמרוב שיש לנו בחירה לגבי האופן שבו אנחנו יכולים לספר את עצמנו אז ככה אנחנו גם יכולים ללכת לאיבוד. זו מין אקסיומה שכזו, ברירת מחדל, ככל שיש לך יותר מילים אז ככה אתה גם יותר מבולבל. אבל אמת צריכה להיות פשוטה וקולעת, מנוסחת במילים ספורות, במשפט קצר. כי אמת שחורגת מהפשטות היא כבר לא אמת. היא סתם המצאה. סתם רעיון שהיינו רוצים להחשיב כאמיתי. סתם גחמה שהיינו רוצים שתתגשם. פגשתי היום מישהי שלמדה…

9

מעשיות על מציאות יומיומית

נכתב על ידי תחת תיעוד

0

מיתרים לוחשים ואלמנטרים

נכתב על ידי תחת מחשבות/הגות, תיעוד

אנחנו מיתרים רועדים. קבועים וסופיים. יש לנו התחלה ויש לנו סוף. מתנדנדים ללא הרף. כל אחד פורט על השני, רוטט בצורה קצת שונה, משחרר צליל קצת אחר, משמר את עצמו באופן מיוחד. אנחנו תיאוריה לא מוכחת של רצון חופשי ובחירה שידועה מראש. אנחנו קיבעון לא ברור של מציאות ממשית. אני מתנשם בקלות, סוחט ההדק. רק כדי לראות. רק כדי לראות, רק כדי לראות מקצה לקצה. אנחנו גחלים לוחשות. כי איך אפשר בלי החום הזה, בלי הנגיעות הקטנות בבטן, בלי שתי הנשיקות על כתף ימין. פתאום נזכרתי איך התעוררנו בבוקר והוילונות…

1

אלתוסר שולתת!!!1

נכתב על ידי תחת תיעוד

אני קורא את 'על האידיאולוגיה' של לואי אלתוסר כבר כמעט חודש (לא כולל מילואים) ועוד לא סיימתי אותו. וזה לא שמדובר ב'בביקורת התבונה המעשית' של קאנט או ב'הוויה וזמן' של היידיגר. כולה 80 עמודים על אידיאולוגיה. כולה 80 עמודים של פרופוגנדה מרקסיסטית. כולה 80 של עמודים של דטרמיניזם, פטרנליזם ומזוכיזם צרוף. אבל התחלתי ולכן אסיים.

0

בפנים צרובי חמה

נכתב על ידי תחת תיעוד

זהו. ככה זה נראה לאחר ארבעה ימי מילואים. זה רק הלך והחריף.  

0

חופשה של שבועיים

נכתב על ידי תחת תיעוד

רציתי לכתוב קצת פיקנטריה על ז'אן-ז'אק רוסו. רציתי לכתוב מין סיכום על ז'אק לאקאן. רציתי לכתוב על הפרולטריון הבורגני, מעין המשך לפוסט הקודם, 'על הבורגנות הפרולטרית'. בפעם האחרונה שהייתי במילואים חזרתי עם התובנות האלו. מקווה לחזור עם מחשבות חדשות עוד שבועיים.

0

על הבורגנות הפרולטרית

נכתב על ידי תחת מחשבות/הגות

אנחנו לא בורגנים. זה נכון, הרבה זמן חשבתי שזה מה שאנחנו, בורגנים, אבל אנחנו לא. בכלל, מה זאת "בורגנות"? לפוקו יש ספר – 'תולדות השגעון בעידן התבונה' – אני לא חובב גדול של פוקו אבל הוא עושה שם בחינה מעניינת, הוא מראה איך תפישת השיגעון השתנתה במהלך השנים. איך פעם המשוגע נתפש כעילוי ואילו עכשיו הוא מוקצה. המשמעות של השינוי הזה מעניינת והיא ממחישה יפה את הטענה הלשונית של דה-סוסייר. היא מראה כי המילה מורכבת משני חלקים – המסמן, שזה הצליל של המילה, והמסומן, שזו המשמעות של המילה, הרעיון שעומד…

2